english flag
Terug

Meest gestelde vragen

Hier vindt u de meest gestelde vragen en hun antwoorden. Staat uw vraag er niet tussen, dan kunt u contact opnemen met uw contactpersoon.

Huren
Waar bestaan de servicekosten uit?
  • Elektra algemene ruimte
  • Water algemene ruimte
  • Glasverzekering
  • Glasbewassing
  • Schoonmaak algemene ruimte
  • Schoonmaak terrein
  • Afschrijving stoffering
  • Servicemanager
  • Telefoon lift
  • Liftonderhoud (24-uurs service)
  • Internetabonnement
  • Tv-abonnement
  • Beveiliging
  • Afvoeren vuilnis
  • Klein onderhoud (o.a. vervangen lampen)
  • Administratiekosten
  • Voorschot elektra individueel
  • Voorschot koud water individueel
Mag ik mijn studio onderverhuren?

Onderverhuur is verboden in Campus Zonnelaan, je mag de studio alleen voor eigen gebruik huren.

Wat is de opzegtermijn?

De opzegtermijn van de woning bedraagt één volledige kalendermaand.

Wordt de huurprijs ook verhoogd als ik er woon?

Elk jaar op 1 juli mag de huur verhoogd worden met een bepaald percentage. Dit zal dus voor het eerst zijn in juli 2019.

Kan ik mijn huurcontract tussentijds ontbinden?

Officieel is het niet mogelijk om het huurcontract tussentijds te ontbinden. Indien je een bijzondere reden hebt voor het ontbinden van de huurovereenkomst kun je voor informatie bij het on-site management terecht.

Algemeen
Wat is een huismeester en wat doet deze?

Een huismeester houdt een oogje in het zeil in het pand en zorgt ervoor dat alle kleine storingen snel en adequaat worden opgelost. Heb jij bijvoorbeeld een kraan die aangedraaid moet worden of een kastdeurtje die bijgesteld moet worden? Dan kun je hiervoor een afspraak maken met de huismeester. Daarnaast houdt de huismeester toezicht op orde en netheid in en rondom het complex, controleert het binnen- en buitenverlichting, houdt dagelijks toezicht op technische installaties en voorziet huurders van informatie en tips met betrekking tot onderhoud van de woning. Dit draagt bij aan het woongenot en belevingswaarde van dit complex. De huismeester is nauw betrokken en heeft een eigen kantoorruimte in het gebouw. Heb je een vraag of een storing/reparatieverzoek? dan kun je de huismeester bereiken op de volgende tijden:

Maandag: 9:00 - 14:00

Dinsdag: 9:00 - 11:30

Woensdag 9:00 - 12:00

Donderdag 18:00 - 21:00

Vrijdag 9:00 - 12:00

Uiteraard kun je voor vragen ook een mail sturen naar groningen@hof-rijnland.nl

Waar kan ik terecht met vragen of klachten?

Op de begane grond in het complex is het On-Site Management kantoor gevestigd van Van 't Hof Rijnland Vastgoedmanagement. Hier kunt u van maandag tot en met vrijdag van 09:00 - 18:00 terecht met al uw vragen, klachten of suggesties. Op woensdag- en donderdagavond is het kantoor zelfs geopend tot 21:00 uur. Heb je bijvoorbeeld een vraag jouw huurcontract, hoe je de huur moet opzeggen, een reparatieverzoek of overlast? Kom dan langs ons kantoor. Wij geven u snel antwoord op uw vraag en/of wij zorgen voor een adequate oplossing.

Faciliteiten
Waar moet ik mijn was doen?

Op de begane grond van het gebouw is een wasserette waar alle bewoners kunnen wassen. Hier kun je tegen een kleine vergoeding gebruik van maken.

Welke betaalmogelijkheden zijn er voor de wasserette?

Bij de wasserette kan contactloos betaald worden.

Waar kan ik parkeren?

Campus Zonnelaan heeft een inpandige fietsenstalling met camerabewaking waar je veilig je fiets kunt stallen. Ook zijn er op het terrein van Campus Zonnelaan 22 parkeerplaatsen voor auto's.

Is er een busverbinding in de buurt?

De bushalte is voor de deur. Met lijn 9 rijd je zo naar het Zernike Complex, het centrum of het station van Groningen.

Is er ook een studeerruimte aanwezig?

Op de begane grond is in het complex een Young Professional Meeting Point (YPMP) aanwezig van circa 180m2. De YPMP is een ideale plek om rustig te studeren of met jouw project/studiegroep af te spreken. De YPMP is sfeervol ingericht en voorzien van tafels banken, stoelen en een beveiligde Wifi verbinden waar je zonder extra kosten gebruik van kan maken. De YPMP is dagelijks geopend van 08:00 uur - 23:00 uur.

Is er ook een buitenruimte?

Alleen de studio's op de begane grond hebben een buitenruimte. Echter is Campus Zonnelaan voorzien van een enorme dakterras van circa 300m2 voorzien van loungebanken, loungestoelen, picknicktafels, planten en afvalbakken. Het dakterras is gelegen op de 4e etage en dagelijks geopend van 08:00 uur - 23:00 uur. Het dakterras is gedeeltelijk overdekt, ideaal tijdens regenachtige dagen, en voorzien van Wifi internet.

Bezichtigen
Hoe kan ik een afspraak maken voor een bezichtiging?

Om in aanmerking te komen voor een studio, moet jij je inschrijven als woningzoekende op de website. Eenmaal ingeschreven kom je op de wachtlijst te staan. Zodra jij bovenaan staat nemen wij telefonisch contact met jou op.  Na de bezichtiging dien jij de gevraagde documenten binnen 5 dagen aan te leveren. Voor meer informatie zie onze huurvoorwaarden.

Huur betalen
Wanneer moet ik de huur betalen?

Iedere 1e van de maand dient de huur van de huidige maand te worden betaald. De huur wordt dus één maand vooruit betaald.

Welke betaalmogelijkheden zijn er voor mijn huur?

De huur zal maandelijks via een automatische incasso van de rekening worden afgeschreven.

Huurtoeslag
Kan ik huurtoeslag krijgen?

Om erachter te komen of je recht hebt op huursubsidie kun je op de site van de Belastingdienst een proefberekening maken. Vul bij huur €402,49 in en bij servicekosten €14,85.

Indien jij voldoet aan de voorwaarden van huurtoeslag kan huurtoeslag aangevraagd worden vanaf 18 jaar en ouder. Zie pagina huurtoeslag aanvragen.

Campus Contract
Hoe lang mag je nog in de studio wonen nadat je met je opleiding bent gestopt?

Wanneer je stopt met je opleiding en dus niet meer staat ingeschreven bij een onderwijsinstelling, dan moet je dit binnen drie maanden schriftelijk mededelen aan de verhuurder. Je mag nog zes maanden in je studio blijven wonen na het beëindigen van de opleiding.